Навіщо потрібна інфографіка у школі
Про використання інфографіки в школі поки що чути нечасто. Однак це тренд, якого не уникнути. І ось чому… Шкільна освіта, як не крути, а рано чи пізно переймає ефективні інструменти, які застосовує бізнес. Приміром, в управління навчальним закладом приходить тайм-менеджмент.
Інфографіка свого часу стала маркетинговим кроком у журналістиці: поки одні поважні газети й журнали переймалися багатосторінковими аналітичним звітами-доведеннями інші швидко завоювали прихильність аудиторії короткими ілюстрованими публікаціями-візуалізаціями.
Цей тренд, певно, розрісся разом із поколінням Z, яке «вічно»: а) не має часу б) не збирається пересилювати себе зрозуміти те, в чому «забагато букв». У Новій українській школі інфографіка застосовна саме тому, що необхідно дитину навчити компетенції працювати з інформацією.
Три тези про інфографіку
1. Про складне — просто Інфографіка діє, немов шпаргалка на іспиті. Якщо учень: чогось не знає — то має підказку розхвилювався і «забув геть усе» — то є нагадалка знає так багато, що аж заплутався що й до чого — то має застосунок. Отож, інфографіка може бути орієнтована і на впевненого учня, і на розгубленого з якоїсь причини. Візуалізована спеціально інформація: підказує дає поняття про щось наводить на думку, ідею структурує знання.
2. Обміркований малюнок Інфографіку можна вдало використати, щоб: ілюструвати послідовність (у покроковому алгоритмі) показати функції (на кшталт «якщо результат A — то дія х, якщо B — то дія y») продемонструвати шлях від загального до конкретного (хоча б за допомогою інтелект-карти) звести однотипні чи дотичні до певної теми дані (наприклад, під час інтегрованого уроку) продемонструвати статистичні чи порівняльні дані (з географії) наочно розтлумачити складне поняття (у фізиці) повідомити про подію та її зміст (на уроці історії) продемонструвати дилему (філософську та етичну) довести кілька взаємопов’язаних фактів (в економіці й політиці). Тому до складання інфографіки підходять здаля: складаючи план роблячи ескіз тощо.
3. Вдалий концентрат знань про… Інформацію подають: максимально стисло структуровано легко для сприйняття. Тому інфографіка є результатом непомітної — але часто доволі об’ємної — роботи. Деколи за аркушем формату А4 «ховається» кількамісячна командна діяльність. І, наостанок, головне — інфографіка, як і будь-який «наскельний малюнок», дає змогу досвідченому вчителю передавати знання в безмірному часо-просторі.
Приклад роботи учня 8-В класу Марченко Даніїла
під керівництвом вчителя біології Асманської Г.С.
та вчителя хімії Шевчук Л.Д. (2017 рік)
Коментарі
Дописати коментар